Kommentszűrés
’12 jún
21
16:06

Bogarak inváziója (3D-ben)

Írta: Fakirma (Onleány Társasblog)

Szerző: Fakirma

A háromdés társassal már megvívtam csatámat (vesztettem)
Előre szólok, ez a bejegyzés nem Heti Muníció, csupán egy terápiás eszköz, ami azt a célt szolgálja, hogy jobban érezzem magam. Soha senkitől nem akarom azt hallani, hogy azért kezdett el Bogyó és Babóca iránt érzelmeket táplálni, mert én szóba hoztam. Ha bekúszik a könyvespolcotokra a dagi csigafiú és a buzgó levéltetűzabáló bábkönyve, magatokat hibáztassátok, ne engem (én is ezt fogom tenni).
 Továbbá elnézést kérek Bartos Erikától és összes élő és kitalált teremtményétől, tudom, hogy ők nem tehetnek arról, hogy alantas érzéseim projekciós felületévé váltak. Ne keseredjenek el, ez is egy szép életfeladat.
 A trauma a Pagony elektronikus levelével kezdődött: örömmel értesítettek arról, hogy Bartos Erika bogarait ezentúl 3D-ben is élvezhetem. Nem, nem töröltem ki azonnal az örömhírt, hanem önpusztító hajlamaimnak engedelmeskedve kinyitottam egy doboz sört és bátran szembenéztem a rideg valósággal : bartoserika fóbiám újabb maflást kapott (pontosabban a pofont én kaptam, az iszonyom virágozhat kedvére), mesekönyv, Pogány Judit, naptár és társasjáték után megérkeztek a Bogyóésbabóca bábok.

Igazság szerint egy rossz szavam se lehet a kis gusztustalanságokra. Míg meggyőző érvekkel tudom bizonyítani, hogy Annapetigergő a világ elleni legfőbb merényletek egyike, Bogyó és Babócát mindössze érzelmi alapon utasítom el: egyszerűen rühellem őket. A mesék bájosak,  a karakterek cukik, nem rongyolják a gyerekeim agyát, legfeljebb az enyémet, de annak már úgyis mindegy, és egyébként is önfeláldozó anyatípus vagyok.
Az örömhír mellé (mármint, hogy a bogarak 3D-ben nyomulnak) érkezett ajándékba egy Bartos Erika interjú is. Elolvastam (majdnem) végig, találtam benne jó hírt is: a fényképek tanúsága szerint a sikeres írónő öregszik, és szerintem egy icipicit hízott az évek során (de erre azért nem esküdnék meg). Vad értelmiségi loboncát mostanában lágy kontyba kanyarítja, ami legalább olyan szarul áll neki, mint a régi frizu. Rossz hír viszont, hogy a jelek szerint boldog házasságban él, legalábbis erre utal, hogy a férje is segédkezett a bábok elkészítésében (egyszer felröppent a hír, hogy Bartos Erika válik, de szerintem kacsa volt az egész, vagy pedig talált magának egy új barmot). Úgy tűnik, ideje elengedni azt az álmomat, hogy egyszer a Bartos pereputty családterapeutája leszek. Minden azért nekem se sikerülhet.
Az interjúban betekintést nyerhetünk az elmúlt tíz év fáradtságos, de örömteli munkájába, ami alatt a bogárkák (plusz csigagyerek) elnyerték végső karakterüket (nem csoda, hogy ilyen összetett, árnyalt személyiségek lettek). Kiderül továbbá, hogy az írónő eredeti szándéka nem az volt, hogy a gyerekek megszeressék a ronda kis dögöket. Ez csak egy plusz hozadéka a munkásságának. Lotte, ha örömet akarsz nekem szerezni, kérlek cserkészd be ezt a Bartos Erikát a Kitűnőbe, de ne ilyen baromságokat kérdezz tőle, hanem inkább arra lennék kíváncsi, hogy veri-e a gyerekeit, és Apa hányszor csomagolta össze a bőröndjét, hogy lelépjen otthonról. Nagyjából érzéketlen vagyok az emberek nyomora iránt, de Bartos ügyben pletykaéhségem kielégíthetetlen.
Az interjú után találtam egy Prezit. A szó azt hiszem a prezentáció beceneve, és arról szól, hogyan készült a bábmesekönyv. Kulisszatitkok özöne zúdul a nyakunkba: kiderül, hogy a szerzőnő miért celluxszal ragasztotta be az ujját, amikor elvágta egy szörnyűéles vágószerszámmal. Nem kevésbé izgalmas hír, hogy az esti szobakép fényképezésénél gyengébb fényeket használ a szerző, a legkisebb Bogyóésbabóca mesekönyv makettje apróbb egy bélyegnél, és a dagi éticsiga balkezes. Elhihetitek, a legizgalmasabb mozzanatokat megosztottam veletek, felesleges a linkre kattintanotok! Fel nem foghatom, hogy a fenében van ennek a nőnek energiája a három kölyök mellett milliós példányszámban ízeltlábúakat varrogatni (Babócát még pucéran is megvarrta). Nekem egy gomb felvarrás is szentségelésbe fullad, ő meg még egy prezit is lazán kiböfög a  boldog hétköznapjairól! Plusz egy kézikönyvet hasonló adottságú anyatársainak. Menjen a fenébe! Természetesen a kérdés részemről puszta önmarcangolás, a válasz ott lapul az Annapetigergő könyvekben: ha tényleg olyan szuperanyu, mint ahogy a sorozatból kiderül, akkor nyilván mára a csöppségei rendes, szófogadó, kooperatív kamaszokká serdültek, akikkel az égvilágon semmi gond nincs. Vagy ha mégis, az egy nagy ugrással és égnek emelt karokkal (Támadt egy ötletem!) seccperc alatt orvosolható.
Bár próbáltam elmélyülni a témában, sajnos nem találtam választ arra a - nyilván sokak által felvetett - kérdésre, hogy a három kis faszút láthatjuk-e térbelileg kiterjedt állapotában. Én bízom Bartosanyuban, nem fog csalódást okozni.
Természetesen Bartos Erika bábjaival nem csak egy újabb bőrt fog lehúzni a rovarokról. A 3D-s állatkákból kiállítás nyílik hamarosan (nem árulom el, hogy hol, a végén még elmentek), saját szememmel láttam a plakátját.
Bogyóés babóca fronton az egyetlen bíztató esemény a házunk tájékán, hogy megszületett a nyár slágere. Esküszöm, nem én találtam ki, a négy gyerekem közül valamelyik, és most napestig együtt ordítják:

Bogyó és Babóca,
Fingik a bokorba

Farkas Ojó még hozzáteszi:

Ne púzzál Babóca,
mert az undorítoró

Romlatlan kis ártatlanságom! Az ő fülébe még senki nem ültetett bogarat.



Címkék: kritika könyv inspiráció bogyó és babóca fakirma

A bejegyzés trackback címe:

https://onleany.blog.hu/api/trackback/id/tr675104041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szofi 2012.06.21. 16:06:00

@Katica
"jön ez a lány, azt mondja, hogy szeressük egymást gyerekek kékkel és pirossal, és könyvei jelennek meg. Picit bosszantó volt."
Ezt iróniának szántam, azt akartam mondani vele, hogy mond (és rajzol)valami végtelenül banálisat, aminél másnak nem jutott volna eszébe megállni, mert hogy kevés.:)

anyus 2012.06.21. 16:06:00

Irodalomnak nevezni talán tényleg túlzás, de bárcsak ezek lennének a legrosszabb gyerekkönyvek a piacon...

Anonymous 2012.06.21. 16:06:00

Olyan ez, mint a "meki" (nekem mindig felállna a szőr a hátamon a gyorsétterem becézgetésétől). Néha kell enni gagyit is, mert tiltani úgyis fárasztó. Aztán felkínáljuk az igazán jót és kialakul a megfelelő értékrend, nekem úgy tűnik. Ebből a szempontból még hasznosak is lehetnek ezek a könyvek.
Szerintem a Bartos Erika kiforrhatta volna magát, ha a mennyiség helyett a minőségre állt volna rá. Talán felküzdhette volna magát gyermekirodalmi régiókba, bár ez ma már inkább fikciónak tűnik.
Amúgy én rengeteget gondolkozok a szuper anyukákon. Tényleg rejtély nekem is. Fakirma! Dobhatnál már valami jó kis pszichológiai gumicsontot ez ügyben.

Réka

zsb creations 2012.06.21. 16:06:00

@Katica, ezen a "háromgyerekesek nagyon ráérnek"-en akkorát nevettem :))
Tényleg minden nézőpont kérdése :)

De mindig van egy MÉG tökéletesebb anyuka: a falunkban az egyik szigorú kálvinista lelkésznek 10 gyermeke van, az asszonyka szép, karcsú, fiatalos, mindig szépen és elegánsan öltözik, haja-körme hibátlan, mind a 10 gyerek olyan, mintha valami katalógusból léptek volna ki, az asszony csupa mosoly, jó humora van és mindig ráér valakivel beszélgetni.

Fogalmam sincs, hogy csinálja :)

Katica 2012.06.21. 16:06:00

@ Szofikám, csak az a baj, hogy hiába mondja ezt, egy szavát se lehet hinni, az a baj, azt birizgálja azokban az emberekben, akik eljutnak idáig, hogy felismerjék ezt. olyan műmájer, hogy csak na.meg ez az egész biznisz belőle, szörnyen bosszantó, bár tény, hogy tud valamit, amit mi nem, hogy ebből a semmiből hogyan lehet megélni. @Fakirma: ne húzd fel magad azért ennyire, én pl. egyáltalán nem foglalkozom vele, így aztán nem bosszant. nincs egy könyvünk se tőle, hálistennek, azt se tudják, ki az az annapeti. A BB-t sajnos látták mesefilmen, de nem kattantak rá, második rész után arcukra fagyott mosollyal ejtették, hálistennek. és hát azért ér rá ennyire, mert csak három gyereke van, a háromgyerekesek nagyon ráérnek :) ó, akkor még én is varrogattam meg sütögettem, meg szuperanyukaszinteket ütögettem.

Szofi 2012.06.21. 16:06:00

Hát nem, tudom, engem igazán nem lehet azzal vádolni, hogy B. E. rajongó lennék, de nekem az idézett kritikában kicsit, vagyis inkább nagyon sok a személyeskedés, meg a butaság is. Miért ne lehetne Baltazárnak hívni egy méhecskét? Hogy csak egy példát említsek.

Oda kellene lőni, ahol az ellenség van.
Az biztos, hogy megjelenése óta hihetetlen indulatokat vált ki B.E., valamit nagyon megbirizgál az emberekben. Van egy gyanúm hogy irigység is van benne bőven, amit nagyon jól lehet leplezni azzal, hogy tényleg van mibe belekötni mind vizuálisan, mind nyelvileg.

Nekem is eszembe jutott még évekkel ezelőtt, és bosszankodtam is rajta, hogy amíg én egész más szinten problémázom, jön ez a lány, azt mondja, hogy szeressük egymást gyerekek kékkel és pirossal, és könyvei jelennek meg. Picit bosszantó volt.

zsb creations 2012.06.21. 16:06:00

Nagyon jó! :) Pont most olvastam egy kitűnő kritikát a Babócákról és Bogyókról: http://www.gyermekirodalom.hu/?p=1918

Anonymous 2012.06.21. 16:06:00

Gratulálok Fakirma! Nekem nem lett volna bátorságom ilyen gátlástalan (és rosszindulatú) őszinteséggel leírni milyen rohadtul utálom az egész Bartos Erika életművet. Már ez önmagában terápiás hatású, bár a rajongóknak ez biztos fájna. De ők úgysem járnak erre :)

Réka

süti beállítások módosítása