Kommentszűrés
’13 jan
30
12:21

A gyanú árnyéka

Írta: Onleanyblog

Szerző: Lotte  

Ma rám vetült, és mondhatom, vacak érzés volt. 
Vásároltam a közeli szupermarketben, fogyasztói kosaram összetétele afféle fiúgyerekes-szülinapi készülődéses volt: Tüskeböki néhány nap múlva hétéves lesz, így számgyertya, gyerekpezsgő, Star Wars-os legó is feküdtek a kocsiban a szokásos heti nagycsaládos-nagybevásárlásos holmik mellett. Mire mindent összeszedtem, kitikkadva kerültem a pénztárhoz, ahol kivételesen sorba állnom sem kellett - a hétköznap délelőtti pangás minden előnyét élvezve gyorsan fizethettem. Nem kis pénzt hagytam ott, harminckétezer forintot perkáltam le a kasszánál.
Épp a kijárat felé taszigáltam a kocsit, mikor hirtelen két biztonsági őr magasodott felém. Felszólítottak, hogy nyissam ki a táskámat, mert valakitől jelzés érkezett, hogy elloptam egy csomag rágót. Összetett érzés, mikor valakit meggyanúsítanak, nem tudom átéltétek-e már? Felháborodás, düh és fura mód valami szégyenérzet is keveredik a hirtelen szétáradó, cseppet sem kellemes érzelmi vegyülékben. Hát tényleg úgy festek, mint aki lenyúl egy csomag rágót?!
Valamit nyöszörögtem, aztán értetlenül kinyitottam (borzalmasan rendetlen) táskámat. E mozdulat közben jutott eszembe, hogy a tejtermékes pult mellett elhaladva valóban kivettem egy rágót a táskámban lévő csomagból. (Függő vagyok, naponta ötször is megesik velem e mozdulat.) Szerencsére a nyugigumit egy korábbi bevásárlás alkalmával nem itt, hanem egy másik szupermarketben vettem, ilyet előállításom helyszínén nem is forgalmaztak, így fényes bizonyítékát adhattam ártatlanságomnak. De mi van, ha mondjuk nem egy ilyen ritka példány, hanem mondjuk egy mindenütt kapható orbitos zacskó van nálam? Hogy bizonyítom, hogy az már a belépéskor az enyém volt, s nem orvul ellopva bontottam ki odabent?
A biztonsági őrök erre azt felelték, hogy a szabály az, hogy a vevőszolgálatnál le kell adni a nálam lévő cukrokat, rágókat, miegymást, akkor is, ha az már nem bontatlan. Erről sem hallottam még. Csak egy kérdés: vajon mi a helyzet ilyenkor az ártatlanság vélelmével?


Címkék: lotte testi/lelki

A bejegyzés trackback címe:

https://onleany.blog.hu/api/trackback/id/tr455104324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2013.01.30. 12:21:00

Azt ajánlom Lotte legközelebb a már szájakban lévő rágókat-cukorkákat is add le, biztos, ami biztos. De talán jobb, ha elkerülsz egy ilyen görény helyet.

Réka

lotte 2013.01.30. 12:21:00

Hát, csak ímmel-ámmal.

Fakirma (Onleány Társasblog) 2013.01.30. 12:21:00

Szemétládák. Remélem, azért bocsánatot kértek!

süti beállítások módosítása