Kommentszűrés
’12 sze
20
06:00

Heti Muníció: Két kerékkel kevesebb

Írta: Fakirma (Onleány Társasblog)

Szerző: Fakirma

Szeretlek Zöld Herceg, de inkább legyünk csak barátok
Már régóta nem ajánlottam Nektek semmit. Ez a rútság azért eshetett meg, mert  jó ideje semmi ajánlanivaló nem történt velem, összes libidómat felemészti az erőfeszítés, hogy szétzilálódott családomat úgy-ahogy összekaparjam. 
Ma reggel jutott az eszembe, hogy mégiscsak akad egy újdonság, ami sok vidám pillanatot varázsol a hétköznapjaimba. Képzeljétek, nagy nyomoromban megszállott biciklista lettem.
Sosem kedveltem ezt a műfajt, különösen mióta  Zöld Herceget megkaptam a fenekem alá: azonnal örök hűséget fogadtam neki, még a sarki boltba is vele jártam (azért nem tud együtt utazni a család, mert nem cserélem le őt egy közönséges hétszemélyes dögre).
Aztán nagyjából egy hónapja beköltözött az életembe az új szenvedély. Nem annak indult, inkább egy kötelező munkakapcsolatnak: mivel drága a benzin, ráadásul reggelente sokfelé indulunk, én mártír öntudattal vállaltam be a tekerést.

Emlékszem Szofi egyik bejegyzésére, amelyben felvázolja a boldogan bicikliző Irma vízióját. Jót mosolyogtam, Szofit mindig is bölcs asszonynak tartottam, ekkora baromságot pedig végképp nem néztem ki belőle. Látomása azonban most valóra vált. Nem tévedtem, tényleg bölcs ez a nő, még akkor is, ha most a terhességtől meghibbanva félkész irományokat posztol ki, és olyan szavakat használ mint bonyi.

Már az első biciklis napon kiderült, hogy új fejezet kezdődött az életemben: a kapuban egy lusta Irma szállt fel nyögve a bicóra, de a munkahelyre egy izzadságszagú, de azért határozottan újszerű állapotban lévő nő érkezett meg.

Kerékpárról szemlélve a világ sokkal barátságosabb hely, mint autós vagy  tömegközlekedős perspektívából: járókelők, autósok és kétkerekesek már az első nap a barátaim lettek, reggelente több mosolygós szempárt zsebelek be, mint máskor egy hét alatt. Szerintem a biciklistákat szereti a társadalom. Legalábbis a magamfajta bájos és szerény sportmamikat.  A suttyó módon beszólogatóknak pedig újdonsült magabiztossággal ordítok vissza, hogy tecseszdmeghülyebunkó.

Meglepődve vettem észre, hogy Budapesten szinte bárhova el lehet jutni kerékpárral, ráadásul az életben maradás esélye is viszonylag nagy: amerre én járok, szinte mindenhol van bicikli út, ahol nincs, ott pedig az autósok figyelmesek és szemmel láthatóan tartanak tőlem. És nem is sokkal lassabb két keréken közlekedni, mint négyen. Főleg akkor, ha az ember nem kap defektet úton-útfélen. Lapos kerékkel az élet némileg bonyolultabb. Nálunk az elmúlt 10 napban öt gumicsere volt, biztató, hogy a bicikli szerelő szerint az eső felpuhítja az aljasan támadó királydinnye tüskéit, és nem fog többet bántani minket.

A kerékpározás jót tesz az anya-gyerek kapcsolatnak. Ezt onnan tudom, mert reggelente rendszerint hurcolok magammal néhány gyerkőcöt is. Ettől még bájosabb leszek és még többen vigyorognak a képembe. Még ennél is felemelőbb élmény a kelő Nap első sugaránál a csipás gyerekemmel üvölteni, tekerj gyorsabban, különben szétrúgom a seggedet. Ugyan Kisszendvics még nem értékeli ezeknek a pillanatoknak a nagyszerűségét, de tudom, egyszer majd ő is megérti. Most még minden kerékpározós reggelen hatalmába keríti az asztmás roham. Híí, híí  (tüdőtájékról feltörő sípolás), nem kapok levegőt, de ne törődjetek vele, talán nem fulladok meg. Tényleg nem kap levegőt, nem törődünk vele, és még egyszer sem  fulladt meg. Az életéért folytatott küzdelemben még csak egyszer késett el az iskolából. Akkor alaposan megdorgálta az igazgatóhelyettes, azóta gyorsabb tempóban is tud haldokolni.

A biciklin szépnek, üdének és fiatalnak érzem magam. Ezt az érzést kicsit tompítja a hupikék bukósisak a fejemen,  minden azért nem lehet tökéletes. Nagy mázli, hogy színben harmonizál a fogszabályzómmal. Ezért tekerek nyitott szájjal.

A biciklizés olcsóbb mulatság az autózásnál. Különösen ha a királydinnye tüskéi szétrohadnak az esőben, és nem kell kétnaponta 1500 forintért gumit cseréltetni.

Még alig egy hónapja a sajátom az új életforma, de az ismerőseim csodálkozva állapítják meg, hogy milyen karcsú lettem. Nem értem, a mérleg pont annyit mutat, mint augusztusban, látványra talán tényleg tömörebb lettem. Sőt, képzeljétek, vettem magamnak egy valószerűtlenül kis méretű nadrágot, minden nap ámulok, hogy ilyen pöttöm helyen lakik újabban a fenekem. Azt viszont végképp nem értem, hogy a biciklizéstől  miért zsugorodtak a sokéves átlagnál is kisebbre egyébként se dús kebleim. Ennek rohadtul nincs semmi értelme.

Népszerűsítő bejegyzésem után most elégedetten dőlök hátra: megtettem minden tőlem telhetőt a tisztább, egészségesebb, vidámabb és barátságosabb Budapestért. Ha pedig ezek után sem hajítjátok el a slusszkulcsot, hallgassatok egy kis Rutkai Borit! Ugyan korilag, nemileg és évszakilag nem stimmel minden, de a hangulat fergetegesen biciklizős:



Címkék: ajánló bicikli biciklizés rutkai bori fakirma biciklis zene heti muníció

A bejegyzés trackback címe:

https://onleany.blog.hu/api/trackback/id/tr135104153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fakirma (Onleány Társasblog) 2012.09.20. 06:00:00

:D
Ez jó, egy szuszra is ki lehet mondani, emelkedőn felfelé is, biztos ami biztos, most elkezdem gyakorolni négyfal között, hogy élesben elég hiteles legyen!:)

motymoty 2012.09.20. 06:00:00

Látszik, hogy kezdő vagy még, azt kell mondani, hogy kapdbeKÖCSÖG!

Fakirma (Onleány Társasblog) 2012.09.20. 06:00:00

Köszönjük Lábszár, gyönyörű! Most már biztosan tudom, hogy nekem is kell egy ilyen szép szemüveg!:)

Lábszár Ervin 2012.09.20. 06:00:00

Ezt nektek: http://www.youtube.com/watch?v=Gr7My8KKS6Q
Szeretettel: Ervin

Fakirma (Onleány Társasblog) 2012.09.20. 06:00:00

Még szerencse Anyus, hogy nem együtt tekerünk reggelente, még a végén téged is jól seggbe rúgnálak, két halálhörgős nagyon megviselné az én érzékeny lelkemet..:)
Amúgy az úttesten tekerőkkel borzasztó agresszív vagyok, utálom, ha veszélyeztetik a tiszta lelkiismeretemet, szar lenne leélni úgy az életemet, hogy megöltem egy embert, még akkor is, ha olyan barom volt, hogy az autóúton tekert.

lotte 2012.09.20. 06:00:00

Biciklizni jó dolog, de azt nem tudom, hogy mernek emberek többsávos utakon bicajozni. Ma reggel majdnem nekünk jött egy autó, aki szerencsétlen az Andrássy úton békésen kerekező lányt próbálta kikerülni, aki a szervizút helyett a főcsapáson tekert a reggeli csúcsforgalomban. Baromi balesetveszélyes...

anyus 2012.09.20. 06:00:00

Fogszabályzóm nincs, de azért szoktam nyitott szájjal bicajozni és kábé úgy veszem a levegőt mint a fiad :D

Fakirma (Onleány Társasblog) 2012.09.20. 06:00:00

Akkor marad a macska. A biztonság kedvéért kék bukósisiben kék fogszabályzóval ajánlom.

anyus 2012.09.20. 06:00:00

Hidd el, lovon sem vagyok elég cuki.

Fakirma (Onleány Társasblog) 2012.09.20. 06:00:00

Biztos nem festesz olyan cukin, mint én, lehet, jobb lenne, ha maradnál a lovaknál, esetleg a felhizlalt cicáknál.:)

anyus 2012.09.20. 06:00:00

Örülök h pozitív tapasztalataid vannak, én mióta bicajozom gyakorlatilag mindenkit megutáltam: a gyalogosokat mert hiába van járda IS, teljes szélességében elfoglalják a bicikliutat és fel vannak háborodva ha rájuk csengetek, az autósokat mert képesek öt centire elhúzni mellettem, pedig látják h ott a babaülés (basszus ragasszak a hátamra egy baby on board matricát???), és a "profi" bicajosokat is a testhezsimuló cuccukban, mert baromi türelmetlenek és taplók tudnak lenni az ilyen kocabiciklistákkal...

süti beállítások módosítása