Kommentszűrés
’12 máj
27
08:30

E/dzsem és szörp

Írta: Onleanyblog

Szerző:  Lotte

A bodzaszörpkészítés melléktermékeként keletkezett kilónyi ázott, édes citromkarika- és bodzavirág maradvány adta az ihletet, hogy felhasználva a még értékes hulladékot, másik tavasz-búcsúztató kedvencemből, az eperből is zárjak üvegbe. Mégpedig bodzás eperdzsem formájában. 

Miután a közeli zöldségesnél a magyar eper ára épp tolerálható szintet ért el (540 Ft/kg), nekifogtam a további bodzás mutációnak.

Ennyi négy kiló eper



Hozzávalók, 5 kis üveghez: 4 kg apró szemű eper; 1,5 kg cukor, a szörpkészítés melléktermékeként leszűrt maradék (citrom-bodzavirág), 1 liter víz, csipetnyi nátrium-benzoát (ha nem csináltál szörpöt, két citromot lehet belekarikázni/csavarni)

A nagy találkozás küszöbén
Magyar eper
Mielőtt beszereztem volna az epret, 1 liter vízzel leforráztam az édes szörphulladékot, ami egy éjszakát a hűtőben pihent, hogy a víz jól átvehesse minden zamatát. Ezután a megvásárolt apró szemű, magyar epret (többek között onnan is tudhatjuk, hogy valóban hazai föld gyümölcse, hogy nem olyan szabályosak a szemek, mint délszaki rokonaié) alaposan megmostam.

Hidegvizes zuhany

Ne sajnáljuk háromszor, négyszer is átmosni bő vízzel, a fogak alatt ropogó föld és homok az eper élvezeti értékét totálisan elrontja!
Ezután jött a csumázás (sose gondoltam, hogy valaha leírom ezt a hülye szót!), egyet a szájba, egyet a tálba ritmusban.
A cukorral csínján bántam, a receptek szerint javasolt kilónkénti 40 deka helyett kevesebbet adagoltam, mert reggel ráálltam a mérlegre,és hát...
Cukros hempergőzés


A hűtőből elővett, és leszűrt bodzás lével aztán nekiláttam a dzsemfőzésnek. Miután az eper eleve sok levet ereszt, ráadásul kapott még a nyakába másfél liter bodzalevet, az első 5 perc rotyogtatás után leszűrtem a sűrűjét, s további 20 perc kotyvasztással mehetett is üvegekbe a jó, darabos eperdzsem. 
(Ha valaki nem szereti a dzsemet, kevergesse tovább lekvárrá. Aki pedig nem bírja az eperben lévő apró magvacskákat sem, hagyja az egészet!)


A maradék, több mint két liternyi epres lé szörppé avanzsált, s szintén üvegekben végezte. A mai ebédhez a család absztinens tagjai már ezt itták. (Én nem tartozom közéjük.)
 Állítólag finom.




Út az üvegekbe


Címkék: inspiráció lotte

A bejegyzés trackback címe:

https://onleany.blog.hu/api/trackback/id/tr425104003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lotte 2012.05.27. 08:30:00

Nincs menetszél, ami legalább hűtene egy kicsit.

Fakirma (Onleány Társasblog) 2012.05.27. 08:30:00

Gratulálok mindkét teljesítményhez!
Ha megyek hozzátok a bodzaszörpért, kipróbálom a futópadot is, nagyon kíváncsi vagyok rá, milyen azon kalóriát égetni. S ha már úgyis arra járok, anyukád túrós pitéjét is megkóstolnám...

lotte 2012.05.27. 08:30:00

Nálunk ma anyukám túrós pitéje tarolt. A gyerekeknél is, nálunk is. Hiába nyomtam (életemben először) 10 km-t a futópadon, megettünk egy tepsi még meleg sütit egy ültő helyünkben. (Pörögtek a kalóriamutatók a fejemben, de még így is iszonyú jól esett.)

Fakirma (Onleány Társasblog) 2012.05.27. 08:30:00

Jajdejó, köszönöm!:)))A gyerekek nagyon szomorúak voltak, hogy anyjuk már megint bénázott a konyhában!
Kárpótlásul ma csináltam nekik eperturmixot. Szegények kajailag nincsenek elkényeztetve és olyan, de olyan boldogok voltak...

lotte 2012.05.27. 08:30:00

Nem tudom, mi okozhatta, nem lenne szabad ennyi idő alatt romlani, talán beleesett valami, mondjuk egy morzsa, ami erjedésnek indult. Mindenesetre bazi idegesítő lehetett, ha ment a lefolyóba.(Egy üveget félreteszek neked vigaszul.)

Fakirma (Onleány Társasblog) 2012.05.27. 08:30:00

Gyönyörű!!!
Csak azt áruld el, hogy nem rohadt el a bodzavirágod ennyi idő alatt? Az enyémeknek már két nap pancsi is csúnyán betett.

süti beállítások módosítása