Szerző: Lotte
Most reppent fel a hír, hogy a magyar tulajdonban lévő, franchise rendszerben működtetett CBA üzletlánc megerősítette vételi szándékát a Cora, Profi és Match hálózataira, amennyiben a francia-belga tulajdonban lévő tulajdonos Delhaize-csoport valóban el kívánja adni őket. Az ember első olvasatra álhírnek gondolná, pedig nem az: merjünk nagyot gondolni! Magam részéről drukkolok nekik, pláne, ha sikerül még intenzívebben érvényesíteni a hazai gyártású termékek jelenlétét a polcokon. Mit nem adnék például, ha a fokhagyma csomagolását nem kéne vizsgálni, vajon Kínából utazott-e hozzánk, akár a makói boltokba is?
De szárnyaljunk tovább! Mi lenne, ha ennek kapcsán létrejönne egy expanzív, nemzetközi porondra lépő magyar élelmiszer-üzletlánc, ami képes lenne kizökkenteni a magyar mezőgazdaságot a jelenlegi (patt)helyzetéből és érdemi felvevőpiacot jelenthetne a hagyományosan kiváló mezőgazdasági termékeinknek! Pláne, ha a feldolgozóipart is húzná maga után és újraéledne a tradicionális konzervgyártás! Meg is van a nevem a minőségi termékeket forgalmazó nemzetközi lánchoz: legyen mondjuk viccesen Hungry, és váljék belőle legalább olyan sikeres brand, mint a svédek IKEA-ja. Szinte látom magam előtt a sok (egymillió?) újonnan létrejött munkahelyet és az Európa éléskamrájává váló Magyarországot.
Lehet, hogy javíthatatlan álmodozó vagyok, mindenesetre alaposan meglódult a fantáziám a hír hallatán. De hátha... Csak szurkolni tudok: Hajrá, CBA! Hajrá, magyarok!