Kommentszűrés
’12 okt
12
18:34

Tortilla házilag, kirándulásra, uzsonnára

Írta: Onleanyblog

Szerző: FiloSzofi

Igaz, hogy hideg van, de az erdő gyönyörű! De ha kirándulni megy az ember, kell ugye a jóféle uzsonna is. Ha jól jönne valami más,mint a szokásos szendvics és pogácsa, szívből ajánlom a házi tortillát! A változatosságon kívül az is mellette szól, hogy kevesebb liszthez több zöldséget lehet belecsempészni, mint egy szendvicsbe, anélkül, hogy a család fellázadna.  Nálunk a húsevő férfiak, és a finnyás gyerekek egyaránt falták.
Előző nap el lehet készíteni, sőt, szerintem kifejezetten jót tesz neki.


Lábosba állítva vittem egy viszonylag nagy adagot, ami szinte azonnal eltűnt, így nézzétek el, hogy a fotók is rapidtermékek.
Sokáig kerültem a házi tortillasütést, mert egyszer csúnyán pórul jártam vele a kukorica liszt miatt. Szerintem egyszerűen ki kell hagyni, illetve, ha valaki kitapasztalta, milyen arányban bírja el átlag magyar anyagokból kiindulva, hogy ne legyen használhatatlan ragacs, az ossza meg velünk a tapasztalatait!

Én Mónitól és Fűszeres Esztertől merítettem a bátorságot, tudást és az inspirációt.
Recept töltelékek és trükkök a hajtás után olvashatók.

Ez a recept a Fűszer és Lélek blogról:

1,5 csésze sima liszt (1 csésze 2,25 dl)
1,5 csésze teljes kiőrlésű rozsliszt
3 dl meleg víz
só, bors
0,5 dl olívaolaj

A lisztek aránya változtatható, tisztán fehér lisztből is jó. A tésztát pihentetni  kell, én mindig tovább hagytam 15 percnél, soha nem volt nehezen kezelhető a tészta. Ekkora adag 8-10 darabra elég, ami ha jól meg van töltve, elég sok. Ezért nem muszáj az egészet egyszerre kisütni, hűtőben akár előre elosztva, fóliába csomagolva tárolható pár napig.
Mindig éhes kamasz gyereknek gyorsan lehet kiadós uzsonnát összeütni!

ITT van Móni másik posztja a tortilláról remek fázisképekkel, sok apró tanáccsal, nagyon ajánlom!

A tésztát tehát elosztom 8-10 részre, gombócokat formálok belőle. Lisztezett deszkán egyenként kinyújtom, minél vékonyabb palacsintává. Forró serpenyőben szárazon (olaj nélkül) megsütöm mindkét oldalát.

Azonnal megkenem valami szószfélével, ami lehet egyszerűen tejföl, vagy joghurt is. Minimum fokhagymát azért érdemes tenni bele.

Fontos!!!! :
Ha nem kenem meg rögtön, akkor törékeny lesz a tészta. Móni szerint lehet úgy csomagolni, hogy ezt megússzuk, de biztosabb a kenés. Ezért a sütés előtt már legyen odakészítve valami.

Mehet bele sok apróra vágott zöldség, bármilyen szósz, főtt tojás, hús, hal, bármi.
 Én csirkemellet sütöttem egyben, azt vágtam kihűlt állapotban nagyon vékony szeletekre.Saláta, reszelt répa, uborka, paradicsom, és néhányban főtt tojás volt még.


Fontos tanács!
Szerintem két műfajban működik igazán ez az étel: azonnal, frissen, vagy csomagolva pihentetve.
Ha az utóbbit választjuk, akkor feltekerés után rögtön csomagoljuk fóliába, és tegyük hűtőbe. Így összeérik és felpuhul annyira, hogy könnyen kezelhető, nem potyogós szendvics lesz belőle. Pont olyan, mint a bolti csomagolt, csak adalékanyagok nélkül.
Nem kell megijedni az idomtalan hengertől, félbevágva nagyon jól fog kinézni. Mondom, pont mint a bolti. Így legalább 16 szendvicsünk lesz, jól megpakolva, olcsón.

Ha számít a pénz, szerintem olcsóbban lehet kiadós szendvicset készíteni, mint kenyérrel, mert több zöldséget, több szószt bír. Sajt, hal, vagy hús kevesebb kell.

Irma, Bendő fiadnak különösen ajánlom. Csinálsz neki két-három változatot a hűtőbe, szerintem hálás lesz. Ember meg gyárthatja a rafkós szószokat ráérő idejében. Kisszendvics meg zöldséget aprít. Hát nem idilli?


Címkék: ajánló recept tortilla uzsonna filoszofi mi legyen az uzsonna?

A bejegyzés trackback címe:

https://onleany.blog.hu/api/trackback/id/tr215104182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bélád 2012.10.12. 18:34:00

hát az előttem is titok. van egy pikáns piros, egy friss fehér meg egy édeskés barnás verzió. de hogy mikor mi van benne, azht csak a majesztró tudja.

Szofi 2012.10.12. 18:34:00

És itt egy másik poszt Mónitól (Praktikák sok gyerekhez)
http://www.maimoni.hu/2010/05/tortilla.html

Itt találtok fázisképeket, és még praktikákat.
Betettem a posztba is utólag ezt a linket.

Szofi 2012.10.12. 18:34:00

anyuka2 remélem, jól sikerül! Szószból sok legyen, akkor baj nem lehet!

Katica, 1-2 tuti szósz- és töltelékötlet a titkos Vicki féle kompozíciókból esetleg?

Bélád 2012.10.12. 18:34:00

azonnal fogyasztódik, mint minden. a nem azonnal elfogyó tortilla az olyan, mint a másnapos sütimorzsa: azaz, hogy olyan nincs is!

anyuka2 2012.10.12. 18:34:00

Ezt kipróbálom, nagyon köszi!

Szofi 2012.10.12. 18:34:00

De jó, és nálatok mi a helyzet törékenység-ügyben. Rögtön kenés nélkül tudjátok tárolni, vagy fel sem merül a probléma, azonnal fogyasztódik?

Bélád 2012.10.12. 18:34:00

nálunk múlt vasárnap volt éppen :)
ez a kettő, ami mindig bejön nekik a tortijja meg a csapati (ez utóbbi kb. ugyanez, csak olyan indiaisra véve a figurát) Meg hát Viczki szószai hozzá, gondolhatod. A kukoricalisztet viszont még neki se sikerült megszelidítenie, múltkor nemistudom miért, de nem is tortillához, hanem sült puliszkához próbáltam, de reménytelen. Finom, de ahogy kinéz, az eléggé takony.

süti beállítások módosítása