Kommentszűrés
’11 okt
29
13:00

Zöld palacsinta, liliom, liliom...

Írta: FiloSzofi

szerző: FiloSzofi

Zöldborsós palacsinta húsevőknek is. Egyszerű, de különleges, nagyon zöld az őszben. 
       
             ...egy életem, egy halálom, már én eztet megpróbálom, édesem, kedvesem.



Zöldborsós palacsinta

Palacsinta rajongó vagyok. Első körben a klasszikus,  édes palacsinták - külön szerelem a mákkrémes verzió -, de a sós tartományban is vannak meghódításra érdemes területek. Ebben a receptben a tészta zöldségesítése a lényeg, a töltelék csak folyomány. Nem kell beleszürkülni a téli krumpli-répa-hagyma-alma felhozatalba, elviselhető áron meg lehet idézni a zöldebb ízeket.

Az ötlet vajaspánkótól van, a fotó az enyém, ráadásnak én belenyomtam a maradék cukkínikrémet, és egy kis fokhagymát is. (Annyi csalás van a dologban, hogy a képek egy korábbi sütésből valók, amikor jobbak voltak a fényviszonyok a mostaninál.) Értelemszerűen nem friss zöldborsót használtam, de finom ez így is.
A lelke, ami a képről is hiányzik, a darált sós mogyoró volt. A tetejére még natúr joghurt került, azt szórtuk meg darált mogyoróval, de a töltelékbe is elment volna. A fickóm szerint egy elit étterem különlegességének is el lehetne adni, és ez a bók egy húsmentes ételről igazán nagy szó a részéről.
El lehet vinni az egészet ropogós-zöldebb, meg spenótosabb irányba is juhtúróval, vagy csak hagymásabban.

sütés közben
És a recept:

tészta:
15 dkg zöldborsó
1-kétkanál vaj
1 csokor petrezselyem apróra vágva
2 tojás
15 dkg liszt (legalább a fele sima fehér)
4 dl tej
só, bors
ásványvíz/szóda (kb 1 dl)

Kis vajon pároljuk a borsót, mikor megpuhult, hozzá tesszük a többi anyagot, összeturmixoljuk, és jöhet a sütés. A szódát a legvégén, hogy lássuk, mennyit bír el.

töltelék:
joghurttal kevert krémsajt (kb 20 dkg)
egy csokor petrezselyem
vagy
ízlés és pénztárca szerint bármi:
füstölt sajt/ parmezán/ tejszín/juhtúró/ zöldfűszerek...


és az a kis plusz:
tetejére joghurt
sós, pörkölt mogyoró darálva


Címkék: ajánló gasztro filoszofi

A bejegyzés trackback címe:

https://onleany.blog.hu/api/trackback/id/tr845103545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FiloSzofi 2011.10.29. 13:00:00

Épp akartam írni, hogy aki néhány kamaszt, plusz egy férjet etet, az azért időben lásson hozzá.
6 fiú + a boldogság, gratulálok!

Nekem a hat sok lenne, egyszerűen nem vagyok annyira gyakorlatias, és jó szervező, de arról sokat ábrándozom, milyen jó lenne minél több különböző ember ugyanabból az anyagból, illetve a hozzáadott ismeretlenből.

zafirma 2011.10.29. 13:00:00

Örömmel látom, hogy visszavedlettél háziasszonyba. Tényleg csorog a nyálam!Én a héten hortobágyival próbálkoztam (Bendő nap alkalmából), de elég katasztrofális lett. (Azt hiszem, ha a pasikat tényleg a hasukon keresztül kellene megfogni, akkor biztos facér lennék)

Orsi 2011.10.29. 13:00:00

Nagyon finomnak tűnik és a képen pedig egyszerűen ellenállhatatlannak.

süti beállítások módosítása